Page 43 - SMK SULTAN YAHYA PETRA 1 SESI 2024 2025
P. 43
Pengurusan Kurikulum
3.2 GURU-GURU KANAN DAN KETUA-KETUA PANITIA
PANITIA KETUA SETIAUSAHA
Jabatan Bahasa : Pn. Salwani bt. Kamarulzaman (GKB)
Bahasa Melayu Pn. Norliza Mat Ali Pn.Mazita bt Mat Rani
Bahasa Inggeris Pn. Nik Nurul Afiqah Nik Kamarudin Pn. Roslina A.Aziz
Bahasa Arab En. Mohd Noor Awang Pn. Rohani Kassim
Bahasa Cina Cik Chi Tong Ying
Bahasa Perancis Cik Nurul Amalina Mahmad Kamel
KMK Pn. Zainon Mamat En.Mohd Zamri Awang
Jabatan Sains Sosial: Pn. Rohani Abdullah (GKSS)
Sejarah Pn. Maslinda Ibrahim Pn. Zuraini Binti Ismail
Geografi En. Wan Azmi Wan Abdullah En. Mohd Farnizan Awang
Pend. Islam/ Tasawur Pn. Nouha bt Ismail Pn. Wan Mastura Hasan
Pendidikan Moral Pn. Ros Amalina Abdul Razak
Pendidikan Seni En.Mohd Aspurani B. Ismail Pn. Norlisa bt Mat Nor
PJK En. Mohd Saufi Muhammad En. Razali Hassan
Muzik Pn. Nik Aida Musni Nik Mahmood
Jabatan Teknik & Vokasional : Pn. Ruhaya bt Yaakub(GKTV)
P.A/PP/Ekonomi Pn. Norhamiza bt Mansor Cik Atiqah Yaakob
RBT En. Zulkarnain bin Mohamad Pn. Nurul Izzati Mohd Zawawi
Reka Cipta Pn. Masliza Mohd Zani Piyas
Sains Komputer Ts. Mohd Saidi Ahmad Cik. Suriati Mohamad Yunus
PVMA En. Razman Ramli Pn. Hasifah Che Mat
Jabatan Sains & Matematik : Pn. Nor Bila Hussein(GKSM)
Sains(Sains Tulen) Pn. Tuan Nor Hazipah Bt Tuan Noor Pn. Fadhlina Mazrah Mohd Najib
Matematik (Mat & MT) Pn. Siti Yuslaini bt. Yusoff Pn. Aziani Ibrahim
Bidang Tugas
1. Memperolehi sukatan dan huraian sukatan pelajaran yang terkini dan mengedarkan kepada guru-guru
berkenaan.
2. Menyediakan dan menyelaraskan rancangan pengajaran.
3. Memilih dan mencadangkan buku teks dan buku kerja jika perlu kepada Majlis Pengurusan Kurikulum.
4. Memilih dan mencadangkan bahan bacaan tambahan untuk kegunaan panitia dan PSS.
5. Mengadakan mesyuarat panitia mata pelajaran.
6. Merancang dan melaksanakan program-program peningkatan prestasi akademik.
7. Menyelaras soalan ujian dan peperiksaan,menganalisis keputusan peperiksaan dan menyusun strategi
mengatasi kelemahan pelajar.
8. Meningkatkan pengetahuan dan kemahiran ahli panitia mata pelajaran berkaitan dengan proses P&P.
9. Menyedia dan memperolehi bahan bantu mengajar.
10. Merancang program khas pelajar bermasalah 3M seperti program intervansi.
11. Menyedia dan memastikan prosedur keselamatan dipatuhi.
12. Memastikan bilik khas berada dalam keadaan kondusif untuk P&P.
13. Menyediakan anggaran belanja mengurus untuk pelaksanaan kurikulum.
14. Mengurus perolehan mengikut tatacara kewangan.
15. Mengurus dan menyemak buku stok panitia.
16. Memastikan fail-fail panitia sentiasa berada dalam keadaan kemaskini dan sistematik.
JAWATANKUASA INDUK
3.3
PROGRAM PENINGKATAN PRESTASI AKADEMIK
Setiausaha : Cik Atiqah Yaakob
Ahli : Semua Guru Kanan
Semua Setiausaha Peningkatan Prestasi Akademik
Tingkatan 1, Tingkatan 2, Ting 3, Tingkatan 4 dan SPM
PETRA 2024/2025
[ 33 ]

